Duminică, 24 Martie, 2019
   
TEXT_SIZE

Pași de copil în Iașii marilor zidiri

Proiectul ”Pași de copil în Iașii marilor zidiri”, ediția 2016

Proiectul ”Pași de copil în Iașii marilor zidiri” se desfășoară în cadrul FIE (Festivalul Internațional al Educației) și este o inițiativă a ISJ, în care Colegiul Național ”Emil Racoviță”-Iași este partener activ. Proiectul acesta se bucură de un real succes, pentru că oferă anual copiilor din mediul rural ocazia de a cunoaște obiective culturale de renume ale orașului Iași, care sunt mai puțin accesibile elevilor din satele și comunele județului Iași.

Membri ai bordului organizatoric:

*prof.Simona Nenov,  prof. Mihaela Hendreș prof. Cornelia-Livia Sârghie, prof.Mirabela Alexandrov,  prof. Diana Eșanu

Data: 22-04-2016, între orele 9,30-16,45.

Nr. elevi participanți din ambele școli: 42, clasele a V-a, a VI-a, a VII-a, a VIII-a, a IX-a

Obiectivele proiectului:

  • implicarea și interacțiunea elevilor din cele două instituții școlare în activități extracurriculare culturale, instructive, și sportive prin valorificarea oportunităților oferite de FIE 2015 în cadrul acestui parteneriat;
  • cultivarea spiritului de echipă, a seriozității, a sentimentului responsabilității pentru elevii de la CNER, gazde pentru elevii de la Școala Gimnazială de la Ipatele;
  • valorificarea resurselor culturale, artistice și sociale ale Iașului, în scopul cunoașterii, receptării și înțelegerii unor fenomene culturale complexe;
  • promovarea exemplelor și modelelor de bună practică ale proiectelor și activităților educative derulate de cele două instituții școlare în domeniul cunoașterii obiectivelor cultural-istorice din orașul culturii;

Descrierea succintă a activităților:

  • elevii școlii gazdă au coordonat acțiunea de prezentare a specificului instituției: laboratoarele de informatică, fizică, chimie, biologie, a sălii de festivități, a sălii de sport; a fost o reușită activitate de orientare școlară și profesională, prin promovarea specificului școlii-gazdă;
  • în vizita la Grădina Botanică elevii au admirat varietatea florilor și bogăția vegetației;
  • vizitând Sala Pașilor Pierduți de la Universitatea ”Al.I.Cuza” elevii au contemplat cu încântare picturile lui Sabin Bălașa;
  • dintre obiectivele culturale ale Iașului elevii au admirat mareția și rafinamentul Casei Pogor, ale Teatrului Național, ale Mitropoliei;
  • la ora prânzului, elevii de la Școala Gimnazială de la Ipatele au fost invitați la masă de către elevii de la CNER, la Pallas sau la Mamma Mia;

Elevii din Ipatele s-au bucurat de programul oferit de bordul organizatoric, au multumit pentru primirea călduroasă și pentru întreaga vizită foarte instructivă.

DSCN1676
DSCN1679
DSCN1681
DSCN1692
DSCN1702
DSCN1703
DSCN1707
DSCN1708
DSCN1709
DSCN1710
DSCN1721
DSCN1724
DSCN1732
DSCN1733
DSCN1734
DSCN1736
DSCN1737
DSCN1739
DSCN1740
DSCN1751
DSCN1754
DSCN1758
DSCN1766
DSCN1780
DSCN1784
DSCN1786
DSCN1788
01/27 
start stop bwd fwd

Opinii ale elevilor participanți:

”Mi s-a părut o experiență frumoasă, unică, pentru că până acum nu am avut șansa să am grijă, măcar într-o anumită măsură, de un copil. Chiar dacă elevii erau de vârste  diferite, ne-am înțeles între noi cu toții și ne-am bucurat de ceea ce am vizitat. Ne-am simțit bine și timpul a trecut repede.” (Mălina Cusutură, IX B, CNER)

”Mi-a plăcut! Da! A fost foarte frumos. Mai venim la Iași, că ne-a plăcut mult.”(Nicoleta, Scoala Gimnazială ”Ion Haulica” din Ipatele)

”Din punctul meu de vedere, aceasta experienta nu a putut decat sa ma incante. Copiii au fost extrem de draguti, respectuosi, cu bune maniere, fapt confirmat de momentul cand am mers cu ei pentru a lua masa. Consider ca astfel de activitati sunt benefice, atat pentru gazda, cat si pentru vizitatori. ”(Teodora Ciocîrlan, IX B, CNER)

”A fost o zi tare frumoasă și m-a făcut să-mi deschid orizontul. Copiilor de aV-a pe care i-am avut în grijă le-a plăcut atât de mult la Iași, încât nu au putut alege un loc preferat, dintre cele vizitate. Aș fi vrut să stăm mai mult în Grădina Botanică, că mai erau atâtea lucruri frumoase de arătat, cred eu, dar, desigur, timpul ne-a impus un anume ritm.”(Gabriel Scînteie, IX B, CNER)

”Ne-am simțit foarte bine în Iași!”(Ionela și Isadora, Scoala Gimnazială” Ion Haulica”din Ipatele)

” Exact de asta am avut parte – incantare si relaxare, atunci cand, timp de 2 ore am vizitat si ne-am bucurat de splendoarea oferita de Gradina Botanica Iasi. Gradina e imensa. Ai nevoie de o zi pentru a o parcurge, a o simti, a te hrani, a te bucura de tot ce iti ofera. Am plecat cu regretul ca nu am avut, fizic, timpul necesar pentru a vedea toata splendoarea acelui loc, dar spiritual, a fost o incarcatura maxima.”(Naomi, Scoala Gimnazială ”Ion Haulica” din Ipatele)

”Activitatea mi s-a parut una educativa, care ne dezvolta latura ce tine de socializare. Am invatat sa vorbesc mai mult, sa fiu mai amuzanta, sa ii fac pe ceilalti din jurul meu sa se simta bine in prezenta mea. Punctul <tare> cel mai important (in opinia mea) este dezvoltarea abilitatilor de a-i intelege pe cei din jur si de a socializa.” (Alexandra Popa, IX B, CNER)

”Avand in vedere faptul ca eu am mai fost in Iasi, orasul acesta nu poate decat sa ma incante. Mi-a facut placere sa fac o drumetie prin Iasi si istoria lui. Am fost incantat de Gradina Botanica Iasi, cu splendoarea si sentimentul ei de bine. Recunosc, toate obiectivele au fost minunate, dar imi pare nespus de rau ca nu am putut vizita Casa Pogor, obiectiv care pe mine m-a facut curios din punct de vedere spiritual.” (Iulian, Scoala Gimnazială”Ion Haulica” din Ipatele)

”Am ajuns la concluzia ca orasul Iasi poate vizitat in orice anotimp datorita multitudinii de atractii turistice, muzee, monumente. Sincer, consider ca cel mai mult mi-a placut Catedrala Mitropolitana Iasi, datorita faptului ca este un loc cu o putere spiritual mare, oferindu-mi o liniste atat trupeasca cat si sufleteasca.” (Ilie, Scoala Gimnazială”Ion Haulica” din Ipatele)

”Am făcut tot posibilul să îi fac pe copiii din Ipatele să nu se simtă stingheri și chiar cred că am reușit, deoarece s-a văzut asta pe chipurile lor. Deși Ionel din clasa a V-a din Ipatele a fost mai timid la început, ceea ce era de asteptat, pe parcursul activității s-a mai <dezghețat> și am comunicat cu el mai mult, dându-mi seama că e un copil binecrescut și cu mult bun simț. Am fost, de asemenea,impresionată de gestul lui Vlăduț, la despărțire, care ne-a îmbrățișat și ne-a spus cum s-a simțit. Mi-aș dori să mai particip la un proiect similar!” (Anastasia Călin, IX B,  CNER)

”În urma activității cu elevii de la Ipatele, acestia au dobândit o viziune mai complexă asupra Iașului, așa cum au și mărturisit:<Deși am mai avut ocazia, unii dintre noi, să vizităm Iașul, niciodată nu l-am privit ca astăzi, în cadrul acestei activități.> și: < Avantajul pentru noi a fost că am avut ocazia să fim asistați și îndrumați de persoane de vârsta noastră, vizita în Iași fiind totodată amuzantă, oferindu-ne posibilitatea să ne destindem>. Din cauză că timpul parcă fugea, am fost nevoiți să vizităm mai rapid unele obiective stabilite și am fi vrut să petrecem mai mult timp în unele locuri vizitate.”(Diana Andriescu, IX B, CNER)

”Mi-a plăcut că elevii de la Ipatele au fost comunicativi. Își exprimau deschis opiniile asupra locurilor vizitate și am discutat cu ei și despre statui ce reprezentau personalități istorice ori culturale. Am reușit să ne organizăm și să ne apropiem unii de alții. Totuși timpul pe care l-am petrecut impreună a fost, din păcate, prea scurt. Am conștientizat faptul că elevii din Ipatele sunt la fel de dornici să afle lucruri noi, indiferent de vârstă, cum suntem și noi, la CNER.” (Crina Curcă, IX B, CNER)

”Ne-a plăcut sistemul Adservio de la Colegiul Național ”E.Racoviță” și ni se pare salutară ideea catalogului electronic pe care ni-l dorim și în școala noastră.” (prof. Mirabela Alexandrov, prof. Diana Eșanu, Școala Gimnazială ”Ion Haulica”, Ipatele)

Modalități de evaluare/ diseminare:

  • afișarea de poze pe grupurile școlilor, pe site-urile școlilor;
  • prezentarea proiectului în cadrul Consiliilor Profesorale;
  • articol în Anuarul școlii/ 2016

Puncte tari:

  • schimb de bune practici între diferite medii educaționale, experiențe de învățare inedite;
  • valorificarea abilităților elevilor de comunicare, de lucru în echipă, de relaționare, de intercunoaștere;
  • cultivarea sentimentului responsabilității, a seriozității, a capacităților organizatorice ale elevilor școlii gazdă;
  • cunoașterea obiectivelor culturale din municipiul Iași și promovarea școlilor partenere;

Puncte slabe: -

Concluzii:

Oportunitatea oferită de ISJ Iași Școlii Gimnaziale din Ipatele de a cunoaște o școală din mediul urban- Colegiul Național ”Emil Racoviță”-,  de a vizita obiective culturale, de a socializa, de a împărtăși emoții a fost valorificată eficient.

Directori ai școlilor organizatoare:

  • Prof. Paula Gavrilescu
  • Prof. Georgeta Boacă

 

A consemnat  prof. Cornelia-Livia Sârghie

Citatul săptămânii

22 martie
  22 martie - Ziua Mondială a Apei Să vă meargă toate Citește mai departe ...

Noutati

  • 1

Căutare

Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”
Aleea Nicolina nr. 4, 700221, Iaşi - ROMÂNIA
+(40) 232 234 272; +(40) 232 278 214
www.racovita.ro; office@racovita.ro

Login Form