Vineri, 18 Octombrie, 2019
   
TEXT_SIZE

Evaluarea nationala 2014

Sesiunea de Evaluare Naţională de anul acesta a fost susţinută, la Colegiul “Emil Racoviţă”, de un număr de 121 de elevi, ale căror rezultate au confirmat nivelul şi valoarea unei promoţii cu care ne-am mândrit şi ne mândrim. Astfel, jumătate dintre absolvenţii noştri au obţinut medii de examen de peste 9,50, şase dintre ei având media 10. Credem că această frumoasă performanţă este consecinţa pozitivă a mai multor factori, de care cadrele didactice ale şcolii noastre au ţinut seama în lucrul cu elevii.

În primul rând, şansa de a fi avut o generaţie de elevi bine pregătiţi, cu o solidă bază de cunoştinţe. Mulţi dintre ei au muncit constant şi cu seriozitate,  au avut exerciţiul participării la olimpiade şi concursuri şcolare, învăţând ce este competitivitatea şi generând, la rândul lor, această atitudine în colectivele din care au făcut parte. Mediul stimulativ, exemplele motivante şi o bună valorificare a resurselor intelectuale ale elevilor noştri, atât de către ei înşişi, cât şi de către profesorii lor, au favorizat, credem noi, învăţarea eficientă, care a condus la rezultatele înregistrate. Nu în ultimul rând, implicarea responsabilă a elevilor şi a profesorilor în diversele activităţi de învăţare, precum şi colaborarea permanentă  cu părinţii au asigurat performanţele deosebite ale  promoţiei 2014 de-a lungul celor patru ani de studiu şi la Evaluarea Naţională.

Director,
Prof. Paula Gavrilescu

Ciprian Prohozescu, clasa a VIII-a C, şef de promoţie

Evaluarea Naţională a însemnat pentru mine încheierea unui capitol al vieţii mele de elev şi mi-am dorit foarte mult ca rezultatele la acest examen să reflecte pregătirea mea temeinică de zi cu zi, perseverenţa şi capacitatea de mobilizare pentru orice tip de competiţie. Matematica este pentru mine o pasiune, îndrăgesc această materie de mic copil şi sunt un participant constant la olimpiade, la concursuri naţionale şi judeţene. Limba şi literatura română nu m-a speriat, deoarece timpul meu liber înseamnă şi lectură, care îmi deschide mintea şi sufletul,   dezvoltându-mi, astfel, capacitatea de exprimare şi de înţelegere a unei opere literare, fiind îndrumat în sensul acesta de doamna dirigintă, profesor de limba şi literatura română.

Colegiul Naţional ”Emil Racoviţă” din Iaşi a fost pentru mine cea mai bună alegere pe care am făcut-o la sfârşitul clasei a IV-a, întrucât aici am găsit profesori pentru care pregătirea elevilor şcolii înseamnă muncă de performanţă. Ei au fost cei care mi-au înţeles pasiunea, m-au îndrumat şi m-au ajutat cu promptitudine şi competenţă când nu găseam rezolvări la temele suplimentare pe care le lucram.

Rezultatul meu la Evaluarea Naţională mă bucură foarte mult şi îmi deschide poarta către viitorul pe care îl visez.

Cozma Tudor

Performanţa este o noţiune care se întâlneşte foarte des în Colegiul Naţional Emil Racoviţă: profesorii, oameni excepţionali care te ajută oricând ai nevoie de ei. Cât despre Evaluarea Naţională, aceasta a demonstrat devotamentul lor faţă de educaţie.

Chimia, fizica, biologia, matematica au fost obiectele care m-au pasionat, la care am performat, obţinând premii şi menţiuni la fazele naţionale.

Alexandra Ştefan, clasa a VIII-a C

Evaluarea Naţională a început să însemne ceva pentru mine după prima simulare, când am început să reflectez serios la viitorul meu şi mi-am făcut un program de învăţat, ţinând cont de cerinţele examenului de la finalul clasei a VIII-a. M-am mobilizat apoi de-a lungul anului şcolar şi m-am concentrat asupra acestui eveniment din viaţa mea, ceea ce m-a ajutat să obţin note maxime. Pentru mine, la examen a contat să am mintea odihnită şi să simt că sunt susţinută  de cei din jurul meu.

Totodată, rezultatele mele au fost urmarea a ceea ce am învăţat timp de patru ani la Colegiul “Emil Racoviţă”: să lucrez constant, să îmi dezvolt mereu cunoştinţele generale, aptitudinile şi resursele personale de care să mă folosesc cu succes în următorii ani de studiu.

Bogdan Victor Ştefănescu, clasa a VIII-a C

Prima dată când am aflat despre Evaluarea Naţională a fost  imediat ce am intrat în clasa a V-a, când mi s-a spus că e vorba despre un examen de la finalul clasei a VIII-a. La vremea aceea, mi se părea o formalitate de încheiere a unei etape de pregătire. Am continuat să cred aşa până la începutul clasei a VIII-a, când lucrurile s-au schimbat. A început pregătirea intensivă pentru Evaluarea Naţională şi, presiunea fiind mare, simpla pronunţare a numelui evenimentului îmi dădea fiori. De aceea am hotărât ca acest examen să fie numit "momentul acela".

În clasa a VIII-a, am fost conştient de faptul că Evaluarea Naţională este un examen important şi, ca urmare, l-am tratat cu seriozitate. De altfel, la “Racoviţă” totul a fost tratat cu seriozitate: orele, testările, simulările pentru Evaluarea Naţională etc. Iar profesorii noştri ne-au susţinut şi ne-au încurajat, ne-au ajutat ca pregătirea  materiei să se facă rapid şi, zic eu, temeinic.

Iordan Alexandru-Ioan

Anii de gimnaziu au constituit o perioadă extraordinară care m-a făcut mai responsabil, mai matur şi m-a pregătit pentru examenul  pe care l-am susţinut, iar notele obţinute sunt rezultatul orelor de studiu din cei 4 ani petrecuţi la Colegiul Naţional "Emil Racoviţă" .

Florea Ioana Alexandra

Pentru mine, evaluarea naţională a reprezentat mai mult decât un simplu examen – a fost ca o primă experienţă adevărată de viaţă. Timp de patru ani, am studiat şi am învăţat serios, pregătindu-mă pentru acest examen de finalizare  a gimnaziului. Spre deosebire de unii, eu nu mai aveam ce "să învăţ" după terminarea clasei a opta, întrucât acest lucru l-am făcut pe parcursul gimnaziului, fără întrerupere, aşa că mă simţeam mult mai uşurată.

Eram sigură pe mine, pe propiile mele forţe, fiind conştientă de cunoştinţele mele. Învăţasem patru ani într-o şcoală de renume din Iaşi – Colegiul Naţional "Emil Racoviţă", alături de profesori fără egal, ce şi-au dat silinţa pentru a ne pregăti cât mai bine. Consider că rezultatele obţinute sunt rodul, atât muncii mele, cât şi implicării şi efortului depus de profesorii mei, nişte persoane cum  nu am să mai întâlnesc vreodată. Astfel, ei au tot respectul meu.

Cu o zi înainte de fiecare probă, m-am relaxat ieşind afară cu prietenii, ascultând muzică şi nu am stat cu nasul în cărţi, pentru a mă stresa fără rost. Sigură pe mine, bazată pe tot ceea ce ştiam, m-am prezentat cu încredere pentru a obţine note care să mă reprezinte.

Subiectele nu mi s-au părut foarte uşoare, dacă le comparăm cu cele de anul trecut; în ansamblu, au fost de nivel mediu. Limba română a fost proba la care mulţi au întâmpinat dificultăţi, textul suport fiind unul cu care noi, elevii, nu am fost obişnuiţi. Însă, nu pot spune că au depăşit stadiul nostru de pregătire.

Am reuşit să trec cu bine şi prin acest moment important şi sunt mândră de tot ce am învăţat şi de oamenii pe care am avut onoarea să-i cunosc în gimnaziu. Doresc să rămân în continuare la acest liceu care m-a făcut să mă simt ca într-o mare familie.

Elevi cu media 10 la examenul de evaluare naţională 2014

Prohozescu Ciprian Cozma Tudor Stefan Alexandra
Iordan Alexandru Florea Ioana-Alexandra Stefanescu Bogdan Victor

Citatul săptămânii

14 - 20 octombrie 2019
„Fii atent cum vorbești, cuvintele atrag faptele”. Nichita Stănescu - poet Citește mai departe ...

Noutati

  • 1

Căutare

Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”
Aleea Nicolina nr. 4, 700221, Iaşi - ROMÂNIA
+(40) 232 234 272; +(40) 232 278 214
www.racovita.ro; office@racovita.ro

Login Form