Miercuri, 17 Iulie, 2019
   
TEXT_SIZE

PENTRU SESIZAREA NEREGULILOR APĂRUTE ÎN ORGANIZAREA ȘI DESFĂȘURAREA EXAMENELOR NAȚIONALE SUNT PUSE LA DISPOZIȚIE URMĂTOARELE NUMERE DE TELEFON
TELEFON VERDE NAȚIONAL
0800 801 100
TELEFON VERDE AL I.S.J. IAȘI
0800 816 232

http://www.educatiepentruviitor.ro

site dedicat semnalării eventualelor fapte de corupție

Teatrul şi literatura, mijloace de dezvoltare personală a elevilor

Profesor-coordonator: Cornelia-Livia Sârghie, profesor la Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”

Grup ţintă: elevi de gimnaziu ai Colegiului Naţional “Emil Racoviţă”Iaşi, de la clasele VII B,VIII B, XB, XIA

Loc de desfăşurare a spectacolelor: Colegiul Naţional “Emil Racoviţă” Iaşi, spectacolele “După-amiaza de teatru” (13-XI-2013), „Seara comediei”(20-XII-2013),”Hai la teatru!” la Teatrul „Luceafărul” (20-III-2014), „O mască râde, alta plânge”(Liceul teoretic „D.Cantemir”), „Maraton teatral” (la Simpozionul Naţional „Literatura şi celelalte arte” de la Colegiul Naţional), 30-V-2014

Prezentare:

Teatrul a constituit întotdeauna un mijloc de a păşi înspre ceea ce este autentic/ adevărat în firea omenească. Teatrul oferă actorilor posibilitatea de a intra, cu sinceritate, în pielea unor personaje, de a le da viaţă acestora, devenind, astfel, convingători, prin mesaj, pentru spectatori. Proiectul “Teatrul şi literatura, mijloace de dezvoltare personală a elevilor” îşi propune familiarizarea elevilor cu realizarea unor puneri în scenă a unor fragmente din opere aparţinând genului dramatic, în special, sau epic (dacă avem în vedere opere din volumul “Momente şi schiţe” de I.L.Caragiale). Proiectul se vrea în sprijinul dezvoltării individuale a tinerilor şi urmăreşte iniţierea şi pregătirea elevilor în arta dramatică. De asemenea, prin aceste puneri în scenă, elevii-actori capătă mai multe cunoştinţe despre lume, pentru a o înţelege, realizându-se, astfel, şi o extindere a experienţei de viaţă.

Scop didactic fundamental: prin activarea şi potenţarea creativităţii elevilor, a spontaneităţii acestora, actul educaţional câştigă în eficienţă şi în calitate.

Obiective:

  • optimizarea capacităţilor de autocunoaştere, de asertivitate şi de autocontrol
  • dezvoltarea atenţiei, a memoriei, a capacităţii de concentrare şi a vitezei de reacţie
  • dezvoltarea spiritului critic al elevilor, a autoobservării, a responsabilităţii şi a simţului organizatoric, a calităţilor personale
  • formarea şi dezvoltarea spiritului de echipă
  • formarea şi dezvoltarea abilităţii interpersonale, de comunicare, îmbunătăţirea exprimării emoţionale
  • dezvoltarea spiritului competitiv
  • formarea şi dezvoltarea gândirii critice
  • familiarizarea elevilor implicaţi cu arta spectacolului teatral
  • motivarea elevilor de a participa la activităţi extraşcolare

Rezultate aşteptate:

  • dezvoltarea sensibilităţii, a spontaneităţii, a responsabilităţii şi a curajului
  • dezvoltarea abilităţilor de comunicare
  • creşterea inteligenţei emoţionale, a exprimării emoţionale, a încrederii în propria persoana, a stimei de sine, a capacităţii de a se înţelege mai bine pe sine, controlul emoţiilor
  • dezvoltarea libertăţii de exprimare prin gest/ mimică, mişcare, cuvânt/ vorbire/ dialog
  • manifestarea artistică ( ce duce la catharsis) a energiei debordante, specifice vârstei, prin activităţi extraşcolare ce vizează relaxarea
  • cunoaşterea şi dezvoltarea calităţilor personale, a aptitudinilor proprii, în folosul personal
  • promovarea imaginii Colegiului Naţional “Emil Racoviţă” Iaşi
  • un grad înalt de implicare din partea elevilor interesaţi de teatru în implementarea proiectului

Rezultate:

La Simpozionul Internaţional „Literatura şi celelalte arte”, organizat de Colegiul Naţional-Iaşi:

  • Premiul pentru cea mai bună interpretare în comedie, obţinut de Mălina Hatmanu, pentru jocul din piesa „Soţul păcălit” de Moliere
  • Premiul III obţinut de trupa “Theatrum” cu un fragment piesa lui Moliere-„Soţul păcălit”

La Festivalul “Hai la teatru!” organizat pe 20 martie 2014 de Teatrul “Luceafărul”-Iaşi

  • Premiul pentru interpretare obţinut de Olimpia Zagnat care a jucat rolul principal (Magdelon) în piesa „Preţioasele ridicole” de Moliere, pusă în scenă de trupa „Globus”
  • Premiul pentru jocul şi acurateţea relaţiilor dintre personaje, obţinut de trupa „Theatrum” ce a pus în scenă piesa „Soţul păcălit” de Moliere
  • Premiul pentru promovarea literaturii universale prin jocul artistic, obţinut de trupa „Globus”, ce a pus în scenă “Preţioasele ridicole”de Moliere

La Concursul Județean “O mască râde, alta plânge” organizat de Liceul Teoretic “D.Cantemir”-Iaşi:

  • Premiul I obţinut de trupa “Globus” ce a jucat un fragment din piesa “Preţioasele ridicole” de Moliere,      Premiul II obţinut de trupa “Theatrum” ce a jucat un fragment din piesa “Soţul păcălit” de Moliere,
  • Premiul pentru interpretare obţinut de eleva Miruna Cozianu, pentru rolul Angelica din piesa “Soţul păcălit” de Moliere
  • Premiul Muzeului Literaturii Române-Iaşi obţinut de trupa “Globus” ce a pus în scenă “Preţioasele ridicole” de Moliere
  • Premiul special pentru costume obţinut de trupa “Globus” ce a pus în scenă “Preţioasele ridicole” de Moliere
DSCF2650
DSCF2681
DSCF2684
DSCF2710
1/4 
start stop bwd fwd

Citatul săptămânii

3-9 iunie 2019
„Pe măsură ce crești, să nu uiți lucrurile frumoase și Citește mai departe ...

Noutati

  • 1

Căutare

Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”
Aleea Nicolina nr. 4, 700221, Iaşi - ROMÂNIA
+(40) 232 234 272; +(40) 232 278 214
www.racovita.ro; office@racovita.ro

Login Form