Duminică, 22 Septembrie, 2019
   
TEXT_SIZE

Evenimente

CALEA SPRE SUCCES – ÎNTÂLNIRE CU ABSOLVENŢI CNER

 

Ce este succesul? Cum ar trebui să arate un om de succes?

Pornind de la aceste întrebări am dorit ca întâlnirea de marţi, 25.11.2014 cu tema „Calea spre succes” să fie o punte de legătură între absolvenţii de la Colegiul Naţional „Emil Racoviţă” şi actualii elevi.

Din punctul meu de vedere succesul nu reprezintă un obiectiv, ci o călătorie care poate să dureze toata viaţa.

Succesul se învaţă. Încrederea în propria persoană, dorinţa de cunoaştere, de dezvoltare personală şi de comunicare, seriozitatea, perseverenţa pot reprezinta baza pe care putem să ne construim drumul spre succes.

Succesul personal are coordonate specifice personalităţii fiecăruia, lucru demonstrat şi de invitaţii noştri, care şi-au prezentat drumul spre succes, fiecare într-o manieră proprie. Văzut dintr-o perspectivă profundă a vocaţiei, este un lucru individual care are semnificaţii diferite pentru fiecare.

Invitaţii au fost:

Archip Alexandru, prodecan la Facultatea de Automatizări şi Calculatoare, Universitatea Tehnică Gheorghe Asachi Iaşi, absolvent CNER2000;

Veronica Grădinaru, absolventă a Facultăţii de biologie Universitatea ”Al.I.Cuza” Iaşi, doctorand la Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Gr. T. Popa” Iaşi, absolventă CNER2006;

Georgiana Gîlcă, studentă în anul VI la Facultatea de Medicină Generală de la Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Gr. T. Popa” Iaşi, absolventă CNER2009;

Flavia Burlec, studentă în anul V la Facultatea de Farmacie de la Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Gr. T. Popa” Iaşi, absolventă CNER 2010;

Alina Săcărescu, studentă în anul V la Facultatea de Medicină Generală de la Universitatea de Medicină şi Farmacie ”Gr. T. Popa” Iaşi, absolventă CNER 2010;

Gerber Cristina, studentă în anul III la Facultatea de Fizică de la Universitatea ” Al.I.Cuza”, absolventă CNER 2012.

Prof. coordonator Lorela Caradan

Galerie de imagini

 

Manifestări FILIT la Colegiul „Emil Racoviţă”

Luna octombrie a început la Colegiul „Racoviţă” în ritmul Festivalului Internaţional de Literatură şi Traducere (FILIT), ceea ce le-a permis elevilor accesul într-o zonă culturală activă şi intensă, în care fenomenul literar contemporan a fost analizat, dezbătut şi ilustrat de-a lungul a cinci zile. În mod concret, elevii noştri au participat la întâlnirile cu scriitori atât la Casa FILIT, cât şi în şcoală, în cadrul proiectului „Scriitori printre liceeni”. Îndrăgit şi apreciat chiar de la prima ediţie, acesta a facilitat comunicarea directă dintre adolescenţii cititori şi cei care scriu, ca într-o inedită lecţie de literatură, de estetică, de viaţă.

La Colegiul „Racoviţă” au fost aşteptaţi scriitorii Dumitru Ţepeneag şi Alexandru Vlad, dar, pentru că primul dintre cei doi nu a putut ajunge, organizatorii FILIT ne-au oferit(ce-i drept, în ultimul moment), o soluţie feminină şi seducătoare: Nora Iuga, poetă, prozatoare şi traducătoare, o fetiţă cu o mie de riduri, cum de autodefineşte poetic, sugestie a spiritului său tânăr şi inocent şi a experienţelor succesive pe care i le-a oferit călătoria prin câteva decenii de viaţă şi de literatură. Aceasta a venit însoţită de Octavian Soviany, poet, prozator şi eseist, o prezenţă discretă, dar comunicativ debordantă în raport cu anumite subiecte care i-au trezit interesul. Alături de Alexandru Vlad, care a adus cu sine ritmul tihnit al unei vieţi care a descoperit farmecul patriarhal al satului, ne-am bucurat deci de prezenţa a trei invitaţi speciali, diferiţi ca personalitate, dar complementari în discurs şi ca atitudine. Sala de festivităţi a colegiului a fost arhiplină, elevii au ocupat orice loc liber, indiferent că era pe scaun sau pe trepte, ceea ce a făcut să ne simţim ca la un cenaclu literar, adică liberi, nonconformişti, visători.

Cele două ore pe care le-am avut la dispoziţie pentru desfăşurarea întâlnirii au trecut incredibil de repede şi ne-au dat sentimentul că suntem personaje într-un fragment de proză onirică. Dialogurile au avut o densitate aproape materială, ideile diverse s-au legat în volute ameţitoare care ne-au purtat de la un nucleu tematic la altul, vocile se schimbau la fel de repede, se completau atât de bine de parcă totdeauna ar fi răsunat împreună. Întrebările curioase ale elevilor şi răspunsurile interesante şi dezvoltate ale invitaţilor au configurat drumuri cu mai multe sensuri prin literatură, au explorat locuri cunoscute sau mai puţin cunoscute din biografia scriitorilor prezenţi, au stârnit sau au rezolvat dileme. Astfel, adolescenţii (mai mult sau mai puţin) cititori au aflat că un scriitor mare este mereu altul, cu fiecare operă pe care o scrie (Nora Iuga), că scrisul este o aventură (Alexandru Vlad) şi că poezia este miraculoasă(Octavian Soviany); cu toţii au aflat câte ceva despre fericire, tristeţe, bucuria sau damnarea de a scrie, despre libertate, actorie sau frumuseţe, despre ce şi cum trebuie să citească un adolescent. Iar la sfârşitul celor două ore, au rămas privirile însufleţite ale elevilor, cuvintele de mulţumire ale invitaţilor şi, mai ales, autografele oferite cu răbdare şi cu drag.

O altă activitate FILIT la care au participat trei elevi ai Colegiului „Racoviţă” a fost „Premiul liceenilor”. Astfel, elevele Anca Damian, Bianca Elena Sandu şi Alexandra Maria Trandafir au făcut parte din comisia de jurizare, alături de alţi liceeni din Iaşi. Acestora le-a revenit sarcina grea, dar extrem de interesantă şi de provocatoare, de a citi într-o săptămână cinci cărţi propuse şi, mai ales, de a o alege pe cea mai bună, potrivit unei grile de jurizare la care evident că fiecare elev-cititor s-a raport în funcţie de propria sensibilitate şi receptivitate artistică. Elevele de la„Racoviţă”au mărturisit că au devorat cărţile (în sensul frumos al termenului!), fiind unanim de acord că fiecare dintre acestea le-a oferit câte un anumit tip de experienţă, câte o anume emoţie intelectuală şi a generat stări distincte, intense, tulburătoare. La festivitatea de premiere, în numele juriului liceenilor, a vorbit eleva noastră, Alexandra Maria Trandafir (XI D), scoţând în evidenţă valoarea fiecărei cărţi şi, astfel, dificultatea alegerii uneia dintre ele. De asemenea, eleva a subliniat faptul că responsabilitatea pe care au avut-o a fost, de fapt, o şansă extraordinară de a se afla în compania unor cărţi interesante şi a unor scriitori contemporani. În acest sens, Matei Vişniec, autorul cărţii câştigătoare (Negustorul de începuturi de roman) i-a felicitat pe elevi pentru munca lor, pentru aprecierile pe care le-au făcut la adresa cărţilor intrate în concurs, pentru că încă mai citesc şi vorbesc pertinent şi dezinvolt despre ceea ce citesc. Evenimentul s-a încheiat cu promisiunea domnului Vişniec că va continua să scrie cuvinte, bucuros că are pentru cine să o facă. Restul e lectură …

Prof. Mihaela Vlioncu

Filit

La festivitatea de acordare a Premiului liceenilor pentru cea mai îndrăgită carte a anului 2013,
în distinsa companie a scriitorului Matei Vişniec, a doamnei inspector şcolar general Camelia Gavrilă şi alături de eleva Alexandra Maria Trandafir
(Teatrul Naţional “Vasile Alecsandri”, 5 octombrie 2014)

 


Rânduri de pe o pagină FILIT

Într-o timidă vineri de cuminte octombrie, pe la orele amiezii, printre castane sfioase, priviri curioase şi gânduri curajoase, se întâmplă cea de-a doua ediţie a întâlnirii dintre scriitori şi liceeni, în cadrul FILIT.

Discuţia, moderată cu eleganţa desăvârşită a logosului de către doamnele profesoare Liliana Balan şi Mihaela Vlioncu, îi are în centrul atenţiei pe scriitorii NORA IUGA, o poetesă de o vitalitate aproape juvenilă, ALEXANDRU VLAD, un boem care-şi regăseşte echilibrul în mediul curat şi liniştit al satului românesc şi OCTAVIAN SOVIANY, un literat ancorat în realitatea grăbită a tinerilor.

Elevii, plini de frământări şi curiozităţi, au adresat întrebări despre fericire, cărţi, dezamăgiri, şcoală, oferindu-le invitaţilor ocazia să le împărtăşească din experienţele Domniilor Lor şi să exprime puncte de vedere cu privire la temele de discuţii. Opiniile diferite ale celor trei scriitori s-au completat natural, jovial, amical, spre deliciul elevilor.

Atmosfera caldă, de provocare culturală a fost cadrul perfect pentru ca elevii să răpească de la fiecare invitat câte un autograf care să le mângâie sufletele sensibile şi care să devină, în timp, dovada că au fost cu toţii FIL(E)IT!

Cu reverenţă, prof. Laura Radu

DSCF4690
DSCF4692
DSCF4693
DSCF4695
DSCF4696
DSCF4697
DSCF4700
DSCF4704
DSCF4707
DSCF4713
DSCF4714
DSCF4716
01/12 
start stop bwd fwd
   

Evaluarea nationala 2014

Sesiunea de Evaluare Naţională de anul acesta a fost susţinută, la Colegiul “Emil Racoviţă”, de un număr de 121 de elevi, ale căror rezultate au confirmat nivelul şi valoarea unei promoţii cu care ne-am mândrit şi ne mândrim. Astfel, jumătate dintre absolvenţii noştri au obţinut medii de examen de peste 9,50, şase dintre ei având media 10. Credem că această frumoasă performanţă este consecinţa pozitivă a mai multor factori, de care cadrele didactice ale şcolii noastre au ţinut seama în lucrul cu elevii.

În primul rând, şansa de a fi avut o generaţie de elevi bine pregătiţi, cu o solidă bază de cunoştinţe. Mulţi dintre ei au muncit constant şi cu seriozitate,  au avut exerciţiul participării la olimpiade şi concursuri şcolare, învăţând ce este competitivitatea şi generând, la rândul lor, această atitudine în colectivele din care au făcut parte. Mediul stimulativ, exemplele motivante şi o bună valorificare a resurselor intelectuale ale elevilor noştri, atât de către ei înşişi, cât şi de către profesorii lor, au favorizat, credem noi, învăţarea eficientă, care a condus la rezultatele înregistrate. Nu în ultimul rând, implicarea responsabilă a elevilor şi a profesorilor în diversele activităţi de învăţare, precum şi colaborarea permanentă  cu părinţii au asigurat performanţele deosebite ale  promoţiei 2014 de-a lungul celor patru ani de studiu şi la Evaluarea Naţională.

Director,
Prof. Paula Gavrilescu

Ciprian Prohozescu, clasa a VIII-a C, şef de promoţie

Evaluarea Naţională a însemnat pentru mine încheierea unui capitol al vieţii mele de elev şi mi-am dorit foarte mult ca rezultatele la acest examen să reflecte pregătirea mea temeinică de zi cu zi, perseverenţa şi capacitatea de mobilizare pentru orice tip de competiţie. Matematica este pentru mine o pasiune, îndrăgesc această materie de mic copil şi sunt un participant constant la olimpiade, la concursuri naţionale şi judeţene. Limba şi literatura română nu m-a speriat, deoarece timpul meu liber înseamnă şi lectură, care îmi deschide mintea şi sufletul,   dezvoltându-mi, astfel, capacitatea de exprimare şi de înţelegere a unei opere literare, fiind îndrumat în sensul acesta de doamna dirigintă, profesor de limba şi literatura română.

Colegiul Naţional ”Emil Racoviţă” din Iaşi a fost pentru mine cea mai bună alegere pe care am făcut-o la sfârşitul clasei a IV-a, întrucât aici am găsit profesori pentru care pregătirea elevilor şcolii înseamnă muncă de performanţă. Ei au fost cei care mi-au înţeles pasiunea, m-au îndrumat şi m-au ajutat cu promptitudine şi competenţă când nu găseam rezolvări la temele suplimentare pe care le lucram.

Rezultatul meu la Evaluarea Naţională mă bucură foarte mult şi îmi deschide poarta către viitorul pe care îl visez.

Cozma Tudor

Performanţa este o noţiune care se întâlneşte foarte des în Colegiul Naţional Emil Racoviţă: profesorii, oameni excepţionali care te ajută oricând ai nevoie de ei. Cât despre Evaluarea Naţională, aceasta a demonstrat devotamentul lor faţă de educaţie.

Chimia, fizica, biologia, matematica au fost obiectele care m-au pasionat, la care am performat, obţinând premii şi menţiuni la fazele naţionale.

Alexandra Ştefan, clasa a VIII-a C

Evaluarea Naţională a început să însemne ceva pentru mine după prima simulare, când am început să reflectez serios la viitorul meu şi mi-am făcut un program de învăţat, ţinând cont de cerinţele examenului de la finalul clasei a VIII-a. M-am mobilizat apoi de-a lungul anului şcolar şi m-am concentrat asupra acestui eveniment din viaţa mea, ceea ce m-a ajutat să obţin note maxime. Pentru mine, la examen a contat să am mintea odihnită şi să simt că sunt susţinută  de cei din jurul meu.

Totodată, rezultatele mele au fost urmarea a ceea ce am învăţat timp de patru ani la Colegiul “Emil Racoviţă”: să lucrez constant, să îmi dezvolt mereu cunoştinţele generale, aptitudinile şi resursele personale de care să mă folosesc cu succes în următorii ani de studiu.

Bogdan Victor Ştefănescu, clasa a VIII-a C

Prima dată când am aflat despre Evaluarea Naţională a fost  imediat ce am intrat în clasa a V-a, când mi s-a spus că e vorba despre un examen de la finalul clasei a VIII-a. La vremea aceea, mi se părea o formalitate de încheiere a unei etape de pregătire. Am continuat să cred aşa până la începutul clasei a VIII-a, când lucrurile s-au schimbat. A început pregătirea intensivă pentru Evaluarea Naţională şi, presiunea fiind mare, simpla pronunţare a numelui evenimentului îmi dădea fiori. De aceea am hotărât ca acest examen să fie numit "momentul acela".

În clasa a VIII-a, am fost conştient de faptul că Evaluarea Naţională este un examen important şi, ca urmare, l-am tratat cu seriozitate. De altfel, la “Racoviţă” totul a fost tratat cu seriozitate: orele, testările, simulările pentru Evaluarea Naţională etc. Iar profesorii noştri ne-au susţinut şi ne-au încurajat, ne-au ajutat ca pregătirea  materiei să se facă rapid şi, zic eu, temeinic.

Iordan Alexandru-Ioan

Anii de gimnaziu au constituit o perioadă extraordinară care m-a făcut mai responsabil, mai matur şi m-a pregătit pentru examenul  pe care l-am susţinut, iar notele obţinute sunt rezultatul orelor de studiu din cei 4 ani petrecuţi la Colegiul Naţional "Emil Racoviţă" .

Florea Ioana Alexandra

Pentru mine, evaluarea naţională a reprezentat mai mult decât un simplu examen – a fost ca o primă experienţă adevărată de viaţă. Timp de patru ani, am studiat şi am învăţat serios, pregătindu-mă pentru acest examen de finalizare  a gimnaziului. Spre deosebire de unii, eu nu mai aveam ce "să învăţ" după terminarea clasei a opta, întrucât acest lucru l-am făcut pe parcursul gimnaziului, fără întrerupere, aşa că mă simţeam mult mai uşurată.

Eram sigură pe mine, pe propiile mele forţe, fiind conştientă de cunoştinţele mele. Învăţasem patru ani într-o şcoală de renume din Iaşi – Colegiul Naţional "Emil Racoviţă", alături de profesori fără egal, ce şi-au dat silinţa pentru a ne pregăti cât mai bine. Consider că rezultatele obţinute sunt rodul, atât muncii mele, cât şi implicării şi efortului depus de profesorii mei, nişte persoane cum  nu am să mai întâlnesc vreodată. Astfel, ei au tot respectul meu.

Cu o zi înainte de fiecare probă, m-am relaxat ieşind afară cu prietenii, ascultând muzică şi nu am stat cu nasul în cărţi, pentru a mă stresa fără rost. Sigură pe mine, bazată pe tot ceea ce ştiam, m-am prezentat cu încredere pentru a obţine note care să mă reprezinte.

Subiectele nu mi s-au părut foarte uşoare, dacă le comparăm cu cele de anul trecut; în ansamblu, au fost de nivel mediu. Limba română a fost proba la care mulţi au întâmpinat dificultăţi, textul suport fiind unul cu care noi, elevii, nu am fost obişnuiţi. Însă, nu pot spune că au depăşit stadiul nostru de pregătire.

Am reuşit să trec cu bine şi prin acest moment important şi sunt mândră de tot ce am învăţat şi de oamenii pe care am avut onoarea să-i cunosc în gimnaziu. Doresc să rămân în continuare la acest liceu care m-a făcut să mă simt ca într-o mare familie.

Elevi cu media 10 la examenul de evaluare naţională 2014

Prohozescu Ciprian Cozma Tudor Stefan Alexandra
Iordan Alexandru Florea Ioana-Alexandra Stefanescu Bogdan Victor
   

Curs festiv promoţia 2014

29 mai 2014

În Aula Mihai Eminescu a Universităţii Alexandru Ioan Cuza a avut loc festivitatea de absolvire a liceului pentru promoţia 2014 a Colegiului Naţional „Emil Racoviţă” Iaşi. Într-o atmosferă încărcată de emoţie, dar totodată plină de entuziasm, speranţă şi încredere absolvenţi, părinţi, profesori au rememorat împreună întâmplări minunate din anii de liceu, au adresat urări pentru viitor, au adus mulţumiri, au făcut promisiuni.

Mult succes în viaţă, dragi absolvenţi!

01_sosesc_profesori
02_sosesc_profesori
03_sosesc_profesori
04_sosesc_profesori
05_si_diriginti
06_sefe_de_promotie
07_12A
08_12B
09_12C
0_culoarul_de_flori
10_12D
11_predam_cheia
12_mesajul_claselor_XI
13_12A
14_12B
15_12C
16_12D
17_parinti
18_12A
19_12B
20_12C
21_12A
01/22 
start stop bwd fwd

Mesajul şefei de promoţie, Rusu Ariana

Mesajul clasei a XII-a A | Filmul de absolvire al clasei a XII-a A

Mesajul clasei a XII-a B | Filmul de absolvire al clasei a XII-a B

Mesajul clasei a XII-a C | Filmul de absolvire al clasei a XII-a C

Mesajul clasei a XII-a D | Filmul de absolvire al clasei a XII-a D

Galerie de imagini

   

Gaudeamus 2014

22 mai 2014

Promoţia 2014 a Colegiului Naţional „Emil Racoviţă” a continuat tradiţia, marcând sfârşitul anilor de liceu în cadrul unui eveniment denumit sugestiv „Gaudeamus”. Reprezentanţii claselor a XII-a au adresat profesorilor şi colegilor un mesaj de final de liceu, apoi au intonat „Gaudeamus igitur”, imnul simbol al festivităţilor de absolvire.

Să ne bucurăm aşadar de succesul unei noi generaţii şi să le urăm ca excelenţa să le fie măsura în viaţă, mereu!

Mesajul claselor a XII-a

Galerie de imagini

   

Pagina 7 din 13

Citatul săptămânii

16 - 22 septembrie 2019
„În acea primă zi, când profesorul i se adresase la Citește mai departe ...

Noutati

  • 1

Căutare

Colegiul Naţional “Emil Racoviţă”
Aleea Nicolina nr. 4, 700221, Iaşi - ROMÂNIA
+(40) 232 234 272; +(40) 232 278 214
www.racovita.ro; office@racovita.ro

Login Form