BE WELL - Proiect Erasmus+ la Colegiul Național „Emil Racoviță”, Iași

Colegiul Național „Emil Racoviță” Iași derulează, începînd cu acest an școlar și până în septembrie 2018, un proiect de parteneriat școlar Erasmus+, finanțat de Uniunea Europeană, cu titlul BE WELL (Building European Wellness in Learning for Life - Construind starea de bine europeană în învățarea pentru viață). Activitățile proiectului vor fi derulate în parteneriat cu patru școli: Highgate Wood School, Londra (Marea Britanie) - coordonator, IES Hernani BHI, Hernani (Spania), Istituto d'Istruzione Superiore Alberti, Bormio (Italia) și Riihimäen lukio, Riihimäki (Finlanda).

Principalele obiective ale proiectului sunt: creșterea calității și diversificarea tehnicilor de predare și învățare, îmbunătățirea stării de bine în școlile partenere prin promovarea inițiativelor/activităților incluzive și dezvoltarea unei identități europene comune, explorând specificul național al țărilor partenere. Acestea vor fi atinse prin împărtășirea punctelor forte ale fiecărui partener. Astfel, școala din Italia, care implementează un program eficient de mentorat pentru elevi, va organiza ateliere în perioada mobilității transnaționale desfășurate în această țară gazdă. Prin intermediul platformei eTwinning, colaborarea ulterioară acestei întâlniri va implica lucrul în echipe multinaționale, ceea ce va conduce la elaborarea unui Ghid de mentorat pentru elevi.

Școlile din Marea Britanie și Finlanda folosesc metode pedagogice inovatoare pentru atingerea succesului școlar, prima întrebuințând pedagogia dezvoltării mentale și a doua punând accentul pe învățarea holistică în echipe. De aceea, înainte de mobilitățile organizate în aceste țări partenere, vor fi organizate activități online și față în față, în cadrul cărora profesorii participanți vor lucra împreună în echipe multinaționale pentru predarea și evaluarea unor lecții planificate în concordanță cu abordările pedagogice amintite mai sus. Această colaborare se va concretiza în elaborarea unui ghid pentru profesori, care va cuprinde idei pentru predare și învățare, precum și exemple de bună practică referitoare la starea de bine a elevilor și a profesorilor, care vor putea fi aplicate și în celelalte țări partenere.

Școlile partenere din România și Spania se vor ocupa de promovarea învățării prin activități extrașcolare. În atenția acestora se va afla mediul școlar, urmărindu-se identificarea mijloacelor prin care acesta ar putea interacționa tot mai eficient cu mediul extrașcolar. Cu acest scop, se vor crea societăți de mediu, în care elevii vor fi membri și vor putea să inițieze proiecte, dezvoltându-și astfel abilitățile necesare pregătirii lor pentru o viață activă.

Un alt avantaj major al proiectului este și acela că, în timpul fiecărei mobilități transnaționale, elevii vor putea să exploreze cultura și atracțiile turistice ale țării gazdă. Orașele în care se află școlile partenere au elemente comune, dar și multe aspecte specifice; elevii vor avea deci șansa să descopere asemănări și diferențe culturale, istorice sau geografice, îmbogățindu-și astfel imaginea mentală a Europei, reconfigurând-o după fiecare experiență nouă pe care le-o propune programul proiectului.

Proiectul se adresează tuturor profesorilor și elevilor din școlile partenere, inclusiv celor care nu vor participa direct la mobilitățile transnaționale. De asemenea,  va exista o preocupare constantă pentru antrenarea și valorizarea unui număr cât mai mare de elevi care sunt dezavantajați socio-economic. Toate acestea vor avea ca scop implicarea activă a celor care au idei inovatoare și doresc să le împărtășească, astfel încât ele să producă acele schimbări care pot contribui la dezvoltarea stării de bine a elevilor și a profesorilor.

Mai multe informații referitoare la proiect pot fi găsite accesând site-ul proiectului http://sites.google.com/a/hernanibhi.com/be-well/

Două dintre produsele finale ale proiectului pot fi descărcate de aici:

Prezentare BE WELL


 

BUILDING EUROPEAN WELLNESS in LEARNING for LIFE

MEETING AGENDA

IAȘI,  2nd- 6th May 2018

Wednesday, 2nd

  • 8.30 - Welcome from CNER staff and students – Festivity Hall Go through programme for the next few days
  • 9.45-11.45- Classes/ Workshops - Greenhouse
  • 12.00-13.00- Lunch (Red Cube)
  • 13.30-15.00- Traditional dances – School Gym
  • Staff have a meeting during the time students are involved in the activities – Physics Lab
DSC_0004
DSC_0010
DSC_0012
DSC_0013
DSC_0020
DSC_0022
DSC_0025
DSC_0026
DSC_0033
DSC_0035
DSC_0038
DSC_0040
DSC_0044
DSC_0045
DSC_0048
DSC_0053
DSC_0054
DSC_0055
DSC_0056
DSC_0058
DSC_0060
DSC_0061
DSC_0062
DSC_0065
DSC_0068
DSC_0071
DSC_0072
DSC_0073
DSC_0076
DSC_0077
DSC_0079
DSC_0080
DSC_0092
DSC_0094
DSC_0097
DSC_0102
DSC_0107
DSC_0110
DSC_0112
DSC_0115
DSC_0123
DSC_0126

Thursday, 3rd

  • 9.00-10.30- Environment SocietiesPresentations – Festivity Hall
  • 10.30-11.00- Coffee break
  • 11.00- 13.00- Eco Show and Contest – Festivity Hall
  • 13.00- 14.00- Lunch (Red Cube)
  • 15.00-17.00- Visit to and workshops at the Botanical Garden
  • 19.00- Students-hosts’dinner, Staff-dinner in a local restaurant
DSC_0015
DSC_0019
DSC_0025
DSC_0027
DSC_0029
DSC_0033
DSC_0035
DSC_0036
DSC_0042
DSC_0045
DSC_0049
DSC_0050
DSC_0053
DSC_0054
DSC_0062
DSC_0063
DSC_0067
DSC_0070
DSC_0071
DSC_0072
DSC_0079
DSC_0081
DSC_0084
DSC_0085
DSC_0087
DSC_0089

Friday, 4th

  • 9.00-10.30- Conference and Workshops on the Environment – Festivity Hall
  • 10.30-11.00- Coffee break
  • 11.00- 12.00- Students’ debate on  the environment – Festivity Hall
  • 12.00-13.00- Lunch catered for in school (room II.4 for students, Physics Lab for teachers)
  • 13.30- 15.00- Visit to the Palace of Culture
10
70
DSC_0001
DSC_0002
DSC_0004
DSC_0007
DSC_0008
DSC_0010
DSC_0014
DSC_0016
DSC_0018
DSC_0021
DSC_0024
DSC_0029
DSC_0030
DSC_0031
DSC_0032
DSC_0034
DSC_0039
DSC_0045

Saturday, 5th

  • Cultural Activities (the North of Moldavia)

DSC_0011
DSC_0013
DSC_0015
DSC_0018
DSC_0020
DSC_0023
DSC_0024
DSC_0029
DSC_0030
DSC_0031
DSC_0032
DSC_0034
DSC_0035
DSC_0036
DSC_0037
DSC_0039
DSC_0040
DSC_0043
DSC_0048
DSC_0049
DSC_0052
DSC_0059
DSC_0062
DSC_0070
DSC_0072
DSC_0074
DSC_0077
DSC_0079
DSC_0081
DSC_0084
DSC_0094
DSC_0096
DSC_0097
DSC_0098
DSC_0122
DSC_0124
DSC_0125
DSC_0130
DSC_0138
DSC_0139
DSC_0154
DSC_0158
DSC_0162
DSC_0164
DSC_0178
DSC_0181
DSC_0202
DSC_0206
DSC_0208

Sunday,6th

  • 9.00-10.30- Feedback, certificates
DSC_0212
DSC_0217
DSC_0224
DSC_0225
DSC_0226
DSC_0228
DSC_0229
DSC_0230
DSC_0232
DSC_0234
DSC_0236
DSC_0237
DSC_0238
DSC_0240
DSC_0246
DSC_0248
DSC_0249
DSC_0253
DSC_0254
DSC_0255
DSC_0256
DSC_0260
DSC_0261
DSC_0266
DSC_0268
DSC_0269
DSC_0270
DSC_0273
DSC_0275
DSC_0277
DSC_0278
DSC_0281
DSC_0282
DSC_0286
DSC_0290
DSC_0291
DSC_0294
DSC_0297
DSC_0299
DSC_0302
DSC_0305
DSC_0306