Evenimente

Rezultate la concursul "Gândirea critică în era digitală! Stop ştirilor false!"

Elevii din clasa a X-a D, profilul ştiinţele naturii, au ales să exploreze un subiect fierbinte al secolului în care trăim: "ştirile false". "Ştirile false" nu sunt o "invenţie" a acestui secol, dar odată cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi a instrumentelor care permit utilizatorilor Internet-ului să creeze şi să distribuie cu uşurinţă conţinut, ştirile false au devenit un real pericol. Scopul demersului nostru a fost de a ne dezvolta abilităţile de a identifica semnalele de manipulare din media clasică și online, de  a aplica gândirea critică în referitor la conținutul online, de a verifica ştirile pentru a preveni asimilarea și diseminarea informațiilor incorecte, incomplete sau false promovate pe Internet.

Am desfăşurat şi continuăm să desfăşurăm împreună activităţi pe această temă (unele dintre acestea fiind prezentate în acest articol). Patru elevi din clasa a X-a D au decis să realizeze un film cu această temă şi să se înscrie la concursul "Gândirea critică în era digitală! Stop ştirilor false!" organizat de Organizaţia Salvaţi copiii! în cadrul proiectului "Ora de Net": Alexandra Orzetic, Elena Stoian, Rareş Caliniuc şi Daniel Colun.

Au fost publicate rezultatele la concurs, filmele realizate fiind apreciate de către juriu şi situate pe primele locuri în clasament.

Felicitări tuturor elevilor pentru implicarea, creativitatea şi responsabilitatea socială de care dau dovadă!

Prof. Emanuela Cerchez

Dezbatere publică „Educația ne unește”

Pe 20 mai 2019, la CNER a fost organizată dezbaterea externă pe marginea ideilor pe care le conține viziunea sistemică din documentul MEN „Educația ne unește”. La acest eveniment au participat părinți ai elevilor de liceu și gimnaziu, liderul de sindicat și reprezentanți ai corpului profesoral. Punctele de vedere ale părinților au condus către concluzia că pot fi făcute schimbări punctuale în sistemul românesc de învățământ, acolo unde experiența de până acum semnalează necesitatea lor, dar nu consideră oportună o transformare din temelii a sistemului, mai ales că aceasta ar presupune strategii ferme, eforturi și costuri considerabile.

Dezbatere internă „Educația ne unește”

7 mai 2019

La dezbaterea organizată la Colegiul Național „Emil Racoviță” referitoare la conținutul documentului „Educația ne unește” au participat cadre didactice, membri ai Consiliului de administrație și liderul de sindicat. S-au exprimat opinii față de temele propuse, din care a rezultat preocuparea acestora față de orice transformare care ar putea conduce la efecte pozitive asupra calității educației: șanse egale pentru toți elevii, pregătirea lor pentru viață, autonomia instituțională etc. Discuțiile au generat numeroase întrebări, determinate de diversitatea modificărilor propuse, insistându-se asupra necesității de a se asigura stabilitatea și continuitatea aspectelor care funcționează în sistemul deja existent. Principala concluzie ar putea fi sintetizată astfel: este important ca schimbările să se producă în urma identificării obiective a acelor aspecte care necesită îmbunătățiri și să fie consecința firească a adaptării sistemului românesc de învățământ la dinamica socio-economică a lumii actuale.